Totul Despre Rotoscoping
Dacă întrebați artiștii de animație și tehnicienii VFX ce este rotoscoping, s-ar putea să obțineți răspunsuri complet diferite. În funcție de scopul lucrării, oamenii se pot referi la diferite tehnici atunci când aplică așa-numitul proces de rotoscopare.
De exemplu, atunci când căutați tutoriale de rotoscopie pentru After Effects, cei mai mulți YouTuberi vă vor învăța cum să separați personajele de fundal sau cum să eliminați obiectele nedorite fără a afecta împrejurimile.
Alternativ, dacă sunteți curios despre ce este rotoscopul în animație, toată lumea va vorbi despre urmărirea imaginii și transcrierea filmului cadru cu cadru.
Nu sunt același lucru? Ce este rotoscoping în sens general? De ce oamenii din medii profesionale diferite vorbesc despre rotoscopie într-un sens relativ diferit? Acest articol explică tot ce trebuie să știți despre rotoscoping în diverse contexte.
1.Ce este Rotoscoping
Când a fost inventat inițial de Max Fleischer, rotoscoping (sau roto) se referă la o tehnică de animație pentru a urmări fiecare cadru al unui film de acțiune live și a-l desena cadru cu cadru pe hârtii de animație. În acest fel, rotoscopingul transformă un film de acțiune live într-un desen animat, cu personaje care reproduc toate acțiunile oamenilor reali, evitând astfel mișcarea sacadată și stânjenită în animațiile anterioare.
Se realizează prin proiectarea filmului live-action pe sticlă cu lumină și trasarea manuală peste imaginea de pe fiecare cadru. Acest tip de rotoscopare există încă din era digitală, doar că sticla și proiectorul sunt înlocuite cu plăci de desen și computere digitale.
Ideea de a ajusta scenele cadru cu cadru a fost atunci implicată în realizarea matelor, iar scopul principal a fost acela de a crea scene care altfel nu ar exista în lumea reală. Mai târziu, conceptul de rotoscoping a fost modernizat de tehnicieni și artiști VFX, iar tehnica joacă un rol important în filmele live-action. Rotoscopingul este folosit pentru a extrage obiecte și pentru a înlocui fundalul, pentru a crea obiecte fantastice, cum ar fi sabia laser din Star Wars.
Pentru a înțelege mai bine cum rotoscoping ajunge până la ceea ce este astăzi, iată o scurtă privire asupra istoriei rotoscoping-ului.
2.Istoricul Rotoscopiei
2.1 Max Fleischer și Invenția Rotoscopiei
Koko the Clown este un personaj din scurta animație a lui Max Fleischer Out of the Inkwell. Când a fost lansat pentru prima dată în 1914, oamenii au fost uimiți de cât de fluid și de realist era modul în care clovnul se mișca și dansa.
Atunci tehnica rotoscoping a fost folosită pentru prima dată în animație. Pentru referință, Max Fleischer l-a filmat pe fratele său Dave Fleischer, care s-a îmbrăcat în costumul de clovn și a mers și a sărit într-un mod în care ar fi făcut un clovn. Apoi Max Fleischer a desenat manual și a transcris filmul cadru cu cadru, transformându-l astfel în animație. Tehnica rotoscopiei a fost brevetată în 1915.
În urma succesului uriaș al lui Koko the Clown, Max a creat o serie de Out of the Inkwell și ulterior și-a înființat propria companie de animație, Fleischer Studios. Unele personaje foarte iubite precum Betty Boop și Popeye sunt creația acestui studio.
Un alt exemplu notabil de rotoscoping este Minnie the Moocher din seria Betty Boop din anii 1930. Desenul animat și-a luat numele de la melodia populară a lui Cab Calloway „Minnie the Moocher”. În ton, mișcările de dans idiosincratice ale lui Cab Calloway au fost rotoscroped în interpretarea unei fantome de morsă, chiar și cântărețul însuși a fost amuzat când a văzut creatura dansând în stilul său.
Max Fleischer a animat călătoriile lui Gulliver în 1939 și a fost ultima dată când Max a folosit tehnica rotoscopiei pentru Gulliver, Glory și David.
2.2 Rotoscoping în Lucrările Walt Disney
Deși rotoscopingul este invenția lui Max Fleischer, tehnica a fost folosită pe scară largă în studioul Disney și a devenit și mai influentă și inspirată.
Înainte de anii 1930, tehnica rotoscopiei era folosită exclusiv de studioul lui Max Fleischer datorită brevetului. După expirarea brevetului în 1934, alte studiouri au început să adopte tehnica în creațiile lor.
Exemple notabile sunt Albă ca Zăpada și cei șapte pitici, Pinocchio și Alice în Țara Minunilor de la Studioul Disney. În loc să urmărească imaginea cadru cu cadru, artiștii de animație au folosit materialul ca referință pentru desenul manual. De fapt, artiștii nu vor urmări fiecare mișcare pe hârtia de animație, ci vor observa spiritul general al mișcărilor. Ideea este că, observând filmările, artiștii de desene animate își pot face o idee despre mișcările care sunt sugerate inconștient de interpret.
Dansurile pe care le-am văzut în Albă ca Zăpada sunt rotoscopate de dansatoarea, Marjorie Belcher. Când Studioul Disney lucrau la Alice în Țara Minunilor, pe lângă mișcarea corpului, mișcările feței și gurii unui actor sunt și ele rotoscopate. Datorită rotoscopiei, animatorii nu mai trebuie să-și imagineze cum sunt mișcate brațele și picioarele.
Urma acțiunii a fost în curând adoptată în altă parte și a accelerat producția cu mișcări mai realiste.
2.3 Adaptarea Rotoscoping în Efecte Vizuale
Din anii 1940, Rotoscoping a fost adoptat nu numai ca tehnică de urmărire a acțiunii pentru animație, ci și ca modalitate de a crea fundaluri, scene din altă lume sau de a elimina obiecte pentru efecte vizuale speciale în filmele cu acțiune live.
Ubbe Ert Iwwerks (cunoscut sub numele de Ub Iwerks) joacă un rol important în îmbunătățirea rotoscopării. Ub este un bun prieten al lui Walt Disney și s-a alăturat studioului în anii 1940. Cei doi au creat Mickey Mouse și multe personaje memorabile.
Ub folosește un tip de rotoscoping care creează o mată pentru a separa actorul de fundal, astfel încât echipa să poată înlocui fundalul și să adauge personaje animate care altfel sunt imposibile în lumea reală.
Mary Poppins (1964) este un exemplu notabil al efectelor vizuale create de acest tip de rotoscoping. Folosește ecranele cu vapori de sodiu pentru a crea o mată în timp real pentru ca trucurile să devină realitate.
Ub Iwerks și echipa sa au colaborat și cu Alfred Hitchcock pentru efectele speciale din The Birds (1963). În cea mai de neuitată scenă a atacului păsărilor, au folosit rotoscoping pentru a crea scena cu sute de păsări zburând și atacând orașul.
Anii 1970 au fost martorii puterii creatoare a rotoscopiei în efectele vizuale. Este adaptat pentru a crea elemente și scene interesante în filmul de acțiune. Sabia laser în trilogia Star War. Cu rotoscoping, tehnicienii VFX au reușit să adauge o strălucire colorată sabiei, în timp ce, în realitate, actorii se luptau doar între ei cu bastoane. Tehnica a fost adaptată pentru a elimina obiectele inutile, fotografiile compozite pentru explozie și atacurile extraterestre.
Toate acestea s-au întâmplat într-o epocă fără ecran verde, ecran albastru și tehnică de croma keying ajutată de computerele moderne. Până la începutul anilor 1990, rotoscoparea a trecut la digital, datorită animatorului și informaticianului Bob Sabiston.
2.4 Rotoscopie Interpolată
Anterior, animatorii trebuiau să deseneze manual fiecare cadru, ceea ce este un proces laborios și care consumă timp. Bob Sabiston, un animator și informatician de la MIT Media Lab, a inventat un proces numit rotoscopie interpolată și l-a dezvoltat într-o aplicație bazată pe computer Rotoshop în 1997, denumirea fiind inspirată de Photoshop.
Rotoshop ușurează munca animatorilor într-o mare măsură. Artistul trebuie doar să deseneze cadre cheie pentru începutul și sfârșitul acțiunii, iar programul va genera automat elementele intermediare. Formele și liniile interpolate desenate de computer sunt netede și fluide. Rotoshop este un software proprietar deținut de compania lui Bob Sabiston Flat Black Films.
Rotoscopingul interpolat a fost folosit inițial în scurtmetrajul premiat al lui Sabiston, Snack and Drink, iar tehnica a primit mult mai multă atenție în realizarea lungmetrajelor Waking Life (2001) și A Scanner Darkly (2004) regizate de Richard Linklater. Cele două filme experimentale au fost filmate digital și rotoscopate în animație cu un aspect distinctiv. Stilul nepământesc creat de animația rotoscopică s-a potrivit perfect cu povestea psihologică SF.
Sabiston a modificat Rotoshop în mod substanțial în timpul realizării A scanner Darkly. În noua eră, există multe programe de efecte vizuale care oferă instrumente și caracteristici pentru rotoscoping, atât în ceea ce privește transcrierea și eliminarea obiectelor, cât și înlocuirea fundalurilor. Animatorii VFX sau „artiştii roto” din fiecare echipă VFX sunt responsabili de chroma keying, urmărirea mișcării, pictarea efectelor, îndepărtarea obiectelor și a instalațiilor și multe altele.
Deși practica transcrierii cadru cu cadru datează de zeci de ani, principiile de bază sunt încă utilizate în zilele moderne. De exemplu, în Guardians of the Galaxy, Rocket este rotoscopat de la un raton adevărat de către animatorii VFX.
3.Tehnica Rotoscopiei
Pentru persoanele familiarizate cu istoria rotoscopării, este evident că rotoscopingul este un termen de acoperire pentru mai multe tehnici care sunt distincte unele de altele sau, implicate în funcție de necesitatea producției.
În cea mai veche aplicație, rotoscoping se referă la tehnica de transcriere a imaginilor live pe hârtii de animație, cu scopul de a surprinde mișcări realiste. Apoi tehnica este folosită de Disney ca referință pentru artiștii de animație. În era digitală, desenele din filmări live-action sunt realizate pe software asistat de computer, pentru desene animate, precum și pentru filme de lung metraj.
În ceea ce privește efectele vizuale, rotoscopingul este folosit alături de alte tehnici pentru a crea mate, pentru a separa personajele de fundal, pentru a adăuga elemente virtuale sau pentru a elimina obiecte nedorite. În vremurile pre-digitale, se făceau cu trucuri inteligente, cum ar fi folosirea matelor de călătorie sau a ecranului galben cu lampă cu sodiu. Mai târziu, în era digitală, este mult mai ușor cu algoritmii de calcul.
3.1 Rotoscoping ca Proces de Urmărire
Când Max Fleischer a lucrat la rotoscoping, a reutilizat o cameră cu tribună pentru a fi un proiector, care poate proiecta imaginea filmului cadru cu cadru pe spatele unui șevalet de sticlă. Apoi Max a trasat imaginea și a desenat-o pe hârtia de animație, unul după altul.
Acea masă luminoasă de desen este denumită rotoscop, iar imaginea rezultată este un rotograf. Deși roto-ul modern are loc pe computere, procesul și tehnica sunt încă denumite rotoscoping.
Pentru iubitorii de bricolaj pentru a reproduce vechea transcriere, există casete luminoase de desen de masă cu LED-uri sau o fereastră simplă și bandă ar fi de folos. Se pot plasa fotografiile statice sub o hârtie și se pot lipi totul pe fereastră. Cu lumina zilei, imaginea poate fi transparentă. Apoi utilizați un stilou pentru a urmări detaliile imaginii.
3.2 Rotoscoping ca Vopsire Manuală Mată
În filmele pre-digitale, pictura mată manuală completă este implicată pentru a rotoscopiza personajele și mediul lor. În The Birds (1963) al lui Alfred Hitchcock, tehnicianul de animație a creat mate speciale pentru a separa actorii de păsări. Doi artiști au petrecut trei luni rotoscopând 500 de cadre doar pentru acea fotografie.
Un alt exemplu este Întoarcerea lui Jedi (1983). Artiștii roto au creat manual o mată de rezistență și au rotoscopat copacii din pădure. Apoi vehiculele AT-Ats par să meargă între pădure și copaci, ca și cum elementele virtuale ar fi cu adevărat acolo.
Deși încă implică pictura manuală, scopul aici este compoziția, în loc să recreeze mișcări realiste precum dansul Albă ca Zăpada și mersul clovnului Koko.
3.3 Rotoscopare Asistată de Calculator
După cum am menționat anterior, odată cu introducerea Rotoshop în procesul de rotoscopare, Sabiston a îmbunătățit sensul rotoscopării în era digitală. Cu rotoscopingul interpolat, computerul poate netezi mișcarea cu cadre intermediare și poate ușura povara artiștilor de animație, care acum trebuie doar să creeze cadrele cheie. Cu software-ul VFX modern, puteți efectua rotații cu scopul de a urmări mișcarea sau roto pentru a elimina personajul sau pentru a elimina elementele nedorite.
Când vine vorba de compoziție, tehnica chroma keying este larg recunoscută și aproape toți pasionații de editare video știu mai mult sau mai puțin despre ecranul verde. Cu toate acestea, există momente în care nu se poate trage pur și simplu cheia pentru a elimina fundalul și atunci rotoscopingul modern vine în ajutor.
Rotoscoparea în software-ul VFX funcționează în principal în aceste scopuri:
- Pentru a crea mate pentru a separa caractere, prim-plan și fundal;
- Pentru a îndepărta obiectele, firele și instalațiile nedorite;
- Pentru a fi folosit ca un ajutor excelent pentru a consolida cheia.
Folosirea unei mate ajută la compunerea scenelor și elementelor fantastice la care se poate visa, sau pur și simplu separă subiecții de mediul lor pentru a adăuga efecte interesante. De exemplu, se pot plasa nori între un călător și peisaj. Cu software-ul VFX, creatorii pot folosi instrumente de mascare, rotobrush sau instrumente dedicate, cum ar fi Mocha și Silhouette pentru roto.
Aceste instrumente pot fi, de asemenea, folosite pentru a elimina obiecte, deoarece rotoscoparea modernă nu se referă numai la crearea de mate. În compoziție, creatorii pot elimina platforme, stâlpi sau microfoane cu boom care se rătăcesc accidental în fotografii.
Rotoscoping poate fi utilizat în juxtapunere cu chroma keying. Uneori, ecranul verde este aproape perfect, cu excepția unor părți. În acest caz, artiștii pot rotoscopa acea parte în mod special pentru a salva cheia, în loc să arunce totul.
4.Software de Rotoscopie în Zilele Noastre
Rotoscopingul este una dintre caracteristicile cheie ale software-ului pentru efecte vizuale. Alte elemente fundamentale includ tastarea, urmărirea, compunerea, manipularea și elementele 3D, cum ar fi texturarea, iluminarea, efectele de particule, modelarea și așa mai departe. Pentru oricine încearcă să se angajeze în rotoscoping, iată câteva instrumente standard din industrie pentru început.
4.1 After Effects
Adobe After Effects este un software de rotoscopie standard în industrie, cu o gamă uimitoare de funcții profesionale pentru efecte vizuale și animație. Este utilizat pe scară largă în post-producție pentru lungmetraje, animații și grafică în mișcare. Pentru procesul de rotoscopare, se poate folosi peria sa rotitoare puternică pentru o selecție rapidă sau se poate folosi mai precis instrumentele de mascare.
After Effects le permite utilizatorilor să adauge umbre pentru a face roto mai realist, cu instrumente puternice pentru a imita direcția luminii și a reda umbrele corespunzătoare.
4.2 Fusion
Fusion există de mai bine de trei decenii și este unul dintre cele mai de încredere software VFX pentru rotoscopie. Dezvoltat de Blackmagic Design, aceeași companie care a creat instrumentul de gradare a culorilor DaVinci Resolve, foarte îndrăgit, Fusion oferă instrumente robuste pentru compoziție 3D, urmărire rapidă a mișcării și tastare sofisticată.
Instrumentele de vopsea vectorială și rotoscopie din Fusion permit utilizatorilor să creeze măști și mate pentru a controla o anumită parte a obiectului din clipuri. Caracteristica sa de compoziție profundă a pixelilor poate combina imagini 2D cu lumini și umbre CGI, toate într-o manieră interactivă.
4.3 Blender
Blender este un software open-source fantastic, ceea ce îl face cel mai bun software gratuit de rotoscopie din această listă. Când vine vorba de animație 3D și rotoscoping, blender cucerește inimile începătorilor și designerilor. Acest instrument permite utilizatorilor să creeze anime elegante, sculpturi și efecte speciale pentru rotoscoping.
De asemenea, este utilizat pe scară largă pentru a imprima modele 3D, jocuri video și aplicații interactive.
5.Cum să Rotoscopați în Software-ul VFX
Deoarece principiile de bază sunt aceleași pentru fiecare software VFX în ceea ce privește rotoscoping, folosim After Effects ca exemplu pentru cele trei metode populare implicate în rotoscoping: măști, rotobrush și Mocha.
Metoda 1: Măști pentru Rotoscoping
Măștile implică o abordare meticuloasă cadru cu cadru, deși puteți utiliza funcția de urmărire pentru a crea măști intermediare pentru a economisi timp. Pentru a rotoscopiza acțiunea, artiștii VFX trebuie să deseneze masca în jurul obiectului vizat și să facă ajustări cadru cu cadru.
Un sfat profesionist pentru a economisi timp este să desenați măști pentru acțiunile cheie și să lăsați software-ul să genereze măști între acțiuni. Acțiunile cheie de aici se referă la punctul de început și de sfârșit al unei acțiuni, de exemplu, atunci când personajul începe să ridice brațul și când brațul este în poziție.
De asemenea, este o bună practică să separați măștile în mai multe grupuri cu culori, în loc să creați un semn mare pentru întregul obiect.
Metoda 2. Rotobrush
Utilizarea rotobrush este o soluție roto mai rapidă dacă prețuiți viteza peste gradul de control. Rotobrush din AE folosește inteligența artificială pentru a detecta marginile obiectului țintă. Se poate curăța rapid obiectul folosind rotobrush, iar software-ul va selecta automat zonele dorite.
Există perii suplimentare pentru reglarea fină a selecției, cum ar fi adăugarea, scăderea și rafinarea.
Metoda 3. Mocha
Mocha poate fi folosit pentru urmărirea și înlocuirea plană, ceea ce îl face un plug-in ideal pentru rotoscopare. Permite utilizatorilor să modifice numărul de puncte din selecție și nu va afecta în mod dramatic forma. Puteți urmări tutorialul avansat de rotoscopie cu mocha mai jos.
6.Recomandări: Filme și Animații Notabile Rotoscopate
Mai jos sunt animații și filme care utilizează tehnica rotoscoping în sensul animației rotoscoping, care implică trasarea peste filmul live-action pentru a obține efecte vii sau extragerea elementelor imaginare.
Tipuri | Animații și Filme | Director și Studio |
Animaţie | Koko the Clown Series (1917) Minnie the Moocher (1932) Betty Boop Series (1930s) Gulliver's travels (1939) | Max Fleischer |
Animaţie | Snow White (1937) Cinderella (1950) Alice in Wonderland (1951) | Disney |
Filme de acțiune live | Bride of Frankenstein (1935) | Regizat de James Whale, cu Boris Karloff în rolul monstrului. |
Animaţie | Princess Iron Fan (1941) | Regizat de frații Wan Guchan și Wan Laiming |
Filme de acțiune live | Star Wars Trilogy (1977-1983) | George Lucas; Ub Iwerks |
Filme de acțiune live | Tron (1982) | George Lucas; Ub Iwerks |
Filme animate | Waking Life (2001) | Richard Linklater; Bob Sabiston |
Filme animate | A Scanner Darkly (2006) | Richard Linklater; Bob Sabiston |
Următoarea listă de filme utilizează rotoscoping pentru a crea efecte vizuale uimitoare cu mate și trucuri VFX.
Tipuri | Animații și Filme | Director și Studio |
Filme de acțiune live | The Birds (1963) | Alfred Hitchcock; Ub Iwerks |
Filme de acțiune live | Mary Poppins (1964) | Robert Stevenson; Ub Iwerks; Walt Disney |
Filme de acțiune live | The Cave of the Yellow Dog (2005) | Byambasuren Davaa. |
Filme animate | Wizards (1977); The Lord of the Rings (1978); American Pop (1981); Fire and Ice (1983); Cool World (1992) | Ralph Bakshi |