Corecția Culorilor vs Gradarea Culorilor
Dacă citiți această postare, sunt șanse mari să fi căutat Corecția Culorilor vs Gradarea Culorilor și să fi nedumerit de diferența dintre ele. Postările de top de la Studiobinder și Vimeo tratează corectarea culorii ca pe primul pas și gradarea culorii ca pe următorul pas în întregul flux de lucru. Este înșelător într-o oarecare măsură.
Gradarea culorilor este termenul care descrie rezultatul final al muncii unui colorist și este întregul proces care include „corecția culorilor” și „procesul de stilizare creativ”.
Corecția culorii: Când importați o înregistrare în software-ul de gradare a culorilor sau în plug-in-uri, veți face unele lucrări de normalizare pentru a face culoarea corectă pe monitor; dacă există dezechilibre, cum ar fi supra-expunerea, lipsa contrastului și tonul de culoare, trebuie să le corectați. Apoi, există potrivirea fotografiilor pentru a echilibra culoarea mai multor clipuri din același videoclip, iar următoarea este clasa secundară care se concentrează pe corectarea anumitor zone și valori.
Prin urmare, atunci când efectuați corecția de culoare pentru unele probleme tehnice, faceți gradarea culorilor primare și secundare, iar când continuați să creați un aspect, stilizându-vă filmările pentru preocupări expresive și estetice, vă puteți juca cu creația.
Partea 1. Corecția Culorilor vs Gradarea Culorilor: Elementele de Bază
Cu ce avem de-a face când vorbim de o lucrare de colorare?
Există mulți YouTuberi care își împărtășesc rețeta „cum obțin acest aspect filmic”. Urmărirea pașilor lor poate sau nu să vă ofere aspectul filmic exact și încă nu aveți idee de ce apăsați acest glisor sau trageți acea curbă.
Câteva cunoștințe de bază vor face lumină asupra modului de identificare a lucrurilor pe care trebuie să le corectați și a modului de a veni cu un plan de gradare a culorilor.
Ce Este Balansul de Alb în Corecția Culorilor Video
Ochii noștri ne pot minți. Să presupunem că filmați un videoclip care prezintă o casă cu un perete alb, iar acel perete este afectat de temperatura luminii și apare galben. Ne-am gândi la acel perete ca fiind alb, în timp ce este gălbui dacă folosiți o picătură pentru a alege valoarea culorii.
Balanța de alb este procesul de redare a ceea ce ar fi trebuit să fie alb în realitate în alb în post-producție, eliminând astfel tonul de culoare nerealist. În acest fel, poate împiedica fotografia ta să fie prea portocalie sau prea albastră, în comparație cu ceea ce arată de fapt scena pentru ochiul tău.
Ce Este Expunerea în Gradul de Culoare Primară/Corecția Culorii
Expunerea este cantitatea de lumină înregistrată de senzorul camerei. Când o fotografie este sub-expusă, videoclipul pare slab, cu mult negru și gri; dimpotrivă, fotografia de supra-expunere conține mai multă lumină decât este necesar.
Prin urmare, una dintre sarcinile de corectare a culorii unui clip implică ajustarea nivelurilor de expunere și de lumină pentru a echilibra fotografia. O fotografie expusă corect vă asigură că aveți detalii frumoase atât în zonele evidențiate, cât și în cele umbrite.
Ce Sunt Luminozitatea și Contrastul în Gradarea Culorilor
Folosim termenul de luminanță și luminozitate în mod interschimbabil în acest articol. Deși în scris serios, luminanța poate fi măsurată în mod obiectiv ca „Candela pe metru pătrat”, în timp ce luminozitatea este mai mult un atribut subiectiv al luminii. Puteți spune că ceva este foarte slab sau foarte luminos. În ceea ce privește corecția și gradarea culorii, luminozitatea indică nivelul de lumină din culoarea dvs.
Pixelii întunecați și pixelii luminii împreună formează un contrast în imagine, cu cât diferența dintre cei mai luminoși și cei mai întunecați pixeli, cu atât contrastul ar fi mai proeminent. Prin urmare, setarea luminilor și umbrelor în procesul de corecție a culorii va avea ca rezultat cât de mult contrast aveți în fotografie.
În timpul etapei de gradare a culorilor, dacă să faceți contrast sau să aplicați un aspect plat este mai mult o decizie estetică și depinde de mesajul vizual pe care preferați să îl transmiteți, atâta timp cât aspectul este consecvent pe tot parcursul fotografiilor din scene.
Cullen Kelly de la Frame.io a analizat câteva exemple fantastice cu un aspect foarte consacrat sau scăzut, cu sfaturi despre când să-l folosiți pe fiecare.
Ce Este Nuanța și Saturația
Nuanța este culoarea însăși. Roșu, verde, albastru, galben… fiecare dintre acestea este o nuanță. Este un grad în care o culoare poate fi descrisă ca fiind similară sau diferită de acele culori dominante. De exemplu, majoritatea rujurilor au o nuanță de roșu, indiferent dacă este purpuriu, stacojiu, fard de obraz sau roșu rubin. În ciuda diferenței pe care le au, le-am trata instantaneu pe toate ca pe roșii. În timp ce culori precum bleumarinul, cerul, azurul și albastrul oceanului sunt suficient de diferite de nuanța roșii, dar toate sunt suficient de asemănătoare pentru a fi grupate sub nuanța de albastru.
Saturația este gradul de puritate sau intensitate al unei culori. Când adăugați mai mult negru, alb și gri unei culori, aceasta devine mai puțin saturată. Vă puteți juca cu un selector de culoare în Premiere, DaVinci, Photoshop sau orice alt software pentru a înțelege mai bine ideea.
Partea 2. Flux de Lucru Pentru Gradarea Culorilor
Nu este probabil ca majoritatea cititorilor noștri să fie coloriști cu normă întreagă. Cu toate acestea, cu conceptele și instrumentele esențiale explicate în partea anterioară și cu un software puternic de gradare a culorilor, care este ușor de utilizat pentru editori, pasionați și amatori, putem fi o persoană care face totul pentru a ne evalua filmările.
Iată câteva aspecte care merită remarcate:
- Setările camerei: Înregistrați RAW, LOG sau înregistrări generale? Ați setat corect balansul de alb din cameră?
- Set de cameră: Există lumină în camera dvs. care va interfera cu ochii? Care este culoarea peretelui tău?
- Calibrarea monitorului: Ați calibrat monitorul computerului dvs.?
Cum să Corectați Culoarea Unui Videoclip
Corecția Culorilor vs Gradarea Culorilor – Corecția culorilor are scopul de a echilibra culoarea tuturor fotografiilor din videoclip și de a oferi imaginilor tale o culoare naturală așa cum le vezi în viața reală. Este baza pentru orice ajustare ulterioară a culorii. Nu puteți trece direct la gradarea secundară a culorilor fără corecția culorii în primul pas. În caz contrar, ar putea da rezultate neașteptate.
Puteți face corectarea culorii manual sau aplicați un LUT de corecție, deși mai trebuie să faceți unele ajustări după importarea unui LUT.
1.Normalizați-vă videoclipul în corecția de culoare
Reglați balansul de alb, expunerea, contrastul, saturația și nuanța pentru a face filmările mai puțin plate. Citiți și interpretați domeniul de aplicare înainte de a face un plan de corecție a culorii.
De exemplu, puteți utiliza parada RGB pentru a verifica dacă zonele evidențiate sunt supra-expuse. Ce zici de negrii? Cu forma de undă, puteți verifica dacă aveți suficient contrast în umbre, tonuri medii și lumini.
Puteți utiliza glisoare sau instrumentul curbe pentru a regla luminanța videoclipului, pentru a crea contrast între zonele întunecate și luminoase și pentru a elimina gri din culoare prin creșterea saturației.
2.Shot matching
Efectuarea notei de bază vă ajută să stabiliți o consistență generală. Verificați fotografiile și clipurile și asigurați-vă că aveți o luminanță și o crominanță relativ consistente pe tot parcursul.
Un sfat practic este să vă urmăriți în continuare lunetele în timpul spălării. Când colorați corect un cadru, s-ar putea să nu existe o zonă întunecată pură, astfel încât nu veți vedea negrul ieșind din gama Rec.709. Cu toate acestea, când întuneci zonele de umbră și ajungi la 5% în acest cadru și treci la următorul cadru, s-ar putea să descoperi că acum sunt tăiați pixeli întunecați puri și trageți în jos la 0%.
Majoritatea programelor de gradare a culorilor au funcția de comparare. Puteți compara filmul cu eroul dvs. cu clipuri pentru a se potrivi unul lângă altul. Procesul de comparare nu se face cu ochii liberi, deoarece puteți compara sfera a două imagini și puteți face ajustări în consecință.
3.Remediați zonele problematice
După ce ați realizat o fotografie echilibrată pentru imaginea de ansamblu, pot apărea unele probleme în anumite zone. Puteți folosi calificative și măști pentru a afecta numai zonele selectate și puteți uniformiza valorile pentru a aduce acele culori în conformitate cu modul în care ochiul dvs. le percepe.
De exemplu, este dificil să obțineți tonul pielii imediat după potrivirea fotografiei, dar nuanța pielii este cel mai ușor de observat atunci când diferă de realitate. Puteți fie să utilizați calificativul, fie să desenați o mască pentru a izola zona de nuanță a pielii și pentru a modifica valoarea RGB. Vectorscopul din DaVinci Resolve are o „linie pentru tonul pielii” pentru referință.
Te Interesează să Creezi Aspectul?
Când ați terminat cu corectarea culorii cu fiecare fotografie și clip din întregul videoclip, puteți opri munca de culoare. În această etapă, filmările dvs. vor apărea cât mai naturaliste posibil și vor fi conforme cu standardul de difuzare. Cu toate acestea, mulți dintre noi nu ne vom opri aici și atunci începe procesul creativ.
Cum să Colorați Videoclipurile la un Aspect Specific
Partea de stilizare din gradarea culorilor este un proces creativ pentru a vă transforma filmările pentru aspectul final. Este mai mult de preocupări estetice decât de decizii corecte sau greșite. Stilizarea oferă filmării tale un ton vizual, creând o stare de spirit și o atmosferă care sunt în concordanță cu tema videoclipului.
Vești bune pentru începători: Puteți copia aspectul de la color masters și îl puteți aplica automat pe filmare. Fișierele de care aveți nevoie sunt LUT-urile creative pe care le-am menționat în partea 2. Cu toate acestea, vestea proastă este: LUT-urile nu vă vor oferi întotdeauna aspectul exact ca demonstrația. Există mai multe motive în spatele ei.
- Nu ați făcut corect corectarea culorilor.
- Conținutul real al imaginii dvs. diferă foarte mult de conținutul original al acelui LUT.
De exemplu, un LUT ar putea fi creat special pentru videoclipurile de peisaj și este clasificat în funcție de culoare. Când îl aplici pe filmările tale cu oameni, culoarea pielii ar putea părea ne-naturală.
Teoriile culorilor sunt esențiale pentru a realiza o lucrare mai bună a culorilor, fie că este vorba de corecția culorilor sau gradarea culorilor. În plus, cunoașterea mecanismului acelor instrumente de colorat în ceea ce privește teoria culorilor este la fel de importantă. Subiectul teoriilor culorilor pentru corectarea culorii și gradarea culorilor merită un alt articol aprofundat și chiar o carte pentru a o trata. Totuși, avem câteva cazuri aici pentru a vă oferi o idee de bază.
Partea 3. Instrumente de Corecție a Culorilor și Gradare a Culorilor
După cum am discutat în partea 1, atunci când vorbeam despre munca de colorare în producție, avem de-a face cu spațiul de culoare al fișierului video, balansul de alb, expunerea, contrastul, evidențierea și umbrele, nuanța, saturația etc. ne ocupăm de toate aceste aspecte? Care sunt instrumentele pe care le putem folosi pentru a regla balansul de alb, contrastul și așa mai departe? Cum știm dacă ajustările sunt efectuate corect?
- Pentru a ajusta acești parametri, puteți utiliza color wheels, curbe și calificative HSL.
- Pentru a analiza parametrii înainte sau după ajustare, puteți citi domenii, inclusiv forma de undă, histograma și vectorscop.
Folosim instrumente de la Premiere Pro și DaVinci Resolve ca exemple, dar elementele fundamentale sunt aplicabile altor sisteme NLE și programe de gradare a culorilor. Să vedem instrumentele unul câte unul mai jos.
1.Paleta Roată de Culori
Paleta roții de culoare vă permite să afectați luminozitatea și nuanța imaginii din fotografie. Pentru a fi mai specific, există trei roți care vizează fiecare un anumit interval de luminanță, și anume umbre, tonuri medii și lumini. Roata Offset aplică modificările generale pentru toate zonele. De exemplu, atunci când filmarea este sub-expusă, puteți ajusta luminozitatea generală trăgând glisorul în Offset, aceasta va face zonele de umbră, tonuri medii și de evidențiere mai luminoase.
Tragerea glisorului la stânga sau la dreapta va schimba luminozitatea imaginii. De exemplu, glisarea de sub Lift (umbră) spre stânga va face zona întunecată mai întunecată, glisorul de sub Gain (evidențiere) spre dreapta va face zona de evidențiere mai luminoasă.
Ce zici să adaugi o nuanță la umbră sau la evidențiere? Acolo intră în joc roțile de culoare. De exemplu, dacă trageți indicatorul în Lift către nuanța roșie, veți vedea că există o nuanță de roșu în zona de umbră a imaginii dvs. Vrei să adaugi o nuanță de albastru pe cer? Trageți indicatorul din Gain spre nuanța albastră dacă cerul este zona cea mai luminoasă din fotografie.
2.Curbe
Așa cum roțile pot afecta imaginea în funcție de luminanță, curbele fac o treabă similară într-o formă diferită. În plus, sunt capabile să modifice imaginea pe baza canalelor RGB.
O mare flexibilitate este oferită în paleta de curbe a lui DaVinci Resolve. De exemplu, puteți adăuga indicatori și le puteți trage pentru a crea curba S pentru a face zonele luminoase mai luminoase și zonele întunecate mai întunecate.
Dacă doriți să modificați saturația unei anumite culori, selectați Hue vs Sat. În mod analog, puteți ghici ce înseamnă aceste operațiuni:
- Hue vs. Hue: Schimbați culoarea selectată și modificați-o într-o altă culoare.
- Hue vs Sat: Selectați o culoare și modificați-i saturația.
- Hue vs Lum: Selectați o culoare și schimbați-i luminanța.
- Lum vs Sat: Selectați un interval de luminanță și modificați-i saturația.
- Sat vs Sat: Schimbați saturația în funcție de cât de saturați sunt deja pixelii.
3.Calificative HSL
Calificatorii HSL vă permit să faceți remedieri mai bune de direcționare. Puteți folosi o pipeta pentru a alege o nuanță din fotografie și pentru a ajusta nuanța, saturația și luminanța în consecință. Este extrem de util atunci când aveți de-a face cu culorile memoriei, cum ar fi tonurile pielii, cerul și peisajul. Știm cu toții că cerul este albastru și alb, peisajul este verde și maro. Dacă cerul devine verde și iarba pare să fie roz, publicul va observa instantaneu turnarea de culoare – cu excepția cazului în care intenționați să faceți acest lucru.
4.Scopes
Scopes sunt instrumente utile pentru a evalua cu precizie culorile în videoclipuri. Indiferent dacă încercați să măsurați nuanța și saturația unei fotografii sau să vă asigurați că nu tăiați albul sau zdrobiți negrul din scenă, puteți avea încredere în scopes.
Scopes citesc informațiile direct din semnalul digital și le afișează pentru a le interpreta. Nu este afectat de mediul dvs. sau de setările monitorului, care v-ar putea modifica percepția. Dimpotrivă, ochii noștri ne pot minți pentru că se adaptează culorilor și pot fi afectați de mediul înconjurător, iar monitorul nostru ar putea să nu fie calibrat corespunzător.
Instrumentele utilizate în mod obișnuit sunt waveform scopes, vectorscopes și histogram scopes. Veți vedea pe unele sau pe toate în Davinci Resolve, Premiere și altele asemenea. Puteți citi unul dintre aceste scopes sau le puteți utiliza în combinație pentru a vă ghida mai bine procesul de colorare.
Dacă videoclipul dvs. este destinat difuzării, regulile și cerințele tehnice sunt de mare importanță, respectarea acestora vă poate asigura că videoclipul dvs. poate fi afișat corect pe fiecare televizor. Scopurile vă permit să analizați dacă filmările dvs. respectă aceste cerințe.
4.1 Waveform Scopes
Waveform vă spune nivelurile de lumina ale imaginii dvs. și le afișează în corespondență cu zonele imaginii dvs. de la stânga la dreapta.
Cum poate ajuta:
Puteți citi Waveform pentru expunere și gradare. Vă oferă informații bune și precise, cum ar fi dacă fotografia este supra-expusă sau sub-expusă.
Luați video HD ca exemplu, luminozitatea este setată de la 0 la 100, întunericul sub 0 va fi tăiat, iar luminozitatea peste 100 va fi, de asemenea, tăiată. Dacă vedeți că Waveform scade sub 0 și peste 100, acea imagine este supra-expusă și ați dori să o ajustați, pentru a reduce luminile și ușor luminoase partea cea mai întunecată.
Să aruncăm o privire la o fotografie de sub-expunere de mai jos: partea mai strălucitoare corespunzătoare cerului și cea mai strălucitoare parte a norului, în timp ce părțile întunecate sunt apele. Acesta variază de la 5 la 80, deci știm că norul nu este alb, altfel ar fi 100; iar partea cea mai întunecată nu este întuneric pur, pentru că nu este 0.
Vrem să facem partea luminoasă mai strălucitoare pentru a adăuga culoare albă norului; și preferăm ca tonurile medii și umbrele să se răspândească într-o gamă mai largă la nivelul de luminozitate, astfel încât să fie mai multe contraste și detalii. După corecție, veți vedea că waveform are acum o gamă largă și, în același timp, nu depășește limita 0-100.
4.2 Vectorscopes
Vectorscope vă ajută să analizați saturația și nuanța imaginii. Cu cât mai departe de centru, cu atât o culoare este mai saturată; direcția urmei vă spune nuanța pixelilor din imaginea dvs. Prin urmare, dacă imaginea dvs. este monocromatică, să spunem, în mare parte galbenă, veți vedea urma înclinată spre acea culoare; dacă aveți multe culori în imagine, veți vedea urma răspândită în mai multe direcții. Dacă aveți o imagine foarte saturată, urma de pe vectorscop este largă; dimpotrivă, dacă imaginile tale sunt plate și de-saturate, vei vedea un punct mic în mijlocul vectorscopului.
Cum poate ajuta:
Puteți utiliza vectorscope pentru a regla culorile memoriei, cum ar fi tonurile pielii, cerul și terenul. În plus, vă spune și saturația unei culori, astfel încât să vă puteți asigura că culorile se află în saturația legală pentru difuzare. Dacă urmele din scope ies în afara zonei de saturație „legală”, înseamnă că culorile sunt prea saturate pentru a fi difuzate.
4.3 Histogram
Histogram măsoară cantitatea de pixeli întunecați și luminoși. Spre deosebire de waveform, nu mapează poziția pixelilor pe histogramă. Axa orizontală arată luminanța pixelilor, cu cei mai întunecați pixeli pe partea stângă și cei mai strălucitori pe partea dreaptă. Axa verticală indică numărul de pixeli corespunzător unei luminozități date.
Pentru o introducere detaliată și aplicarea acesteia, citiți acest articol despre Histogramă în limbaj simplu.
5.Color Match
Instrumentele de potrivire a culorilor vă ajută să arhivați consistența culorilor pe parcursul întregului videoclip. Este normal să aveți mai multe scene filmate în diferite condiții de iluminare, iar atunci când le asamblați într-un singur videoclip, culoarea discontinuă pare amatorism. Pentru a obține un aspect consistent, puteți alege mai multe fotografii largi pentru a le colora și a le potrivi. Odată ce ați stabilit paleta generală de culori, puteți potrivi apoi culoarea prim-planurilor cu fotografia eroului.
6.LUT
LUT (Look-Up-Table) este un fișier care conține instrucțiuni pentru a înlocui o culoare cu o altă culoare bazată pe valoarea RGB. De obicei, are o extensie .CUBE sau .3DL și o puteți importa în Premiere, DaVinci Resolve și în orice alte programe care acceptă LUT-uri.
6.1 LUT-uri Tehnice
Un LUT tehnic convertește spațiul de culoare al imaginii de jurnal într-un alt spațiu de culoare, de exemplu, într-un Rec. Profil 709 pentru standardul televizoarelor HD. Spațiul de culoare al Rec. 709 se încadrează în triunghiul de mai jos și, prin urmare, există mai multe culori în natură (în afara acelei zone de triunghi) care nu reușesc să fie afișate de televizoarele și monitoarele noastre HD. Fișierele jurnal aplică o curbă gamma diferită pentru a păstra mai multe detalii, cu prețul unei saturații și al contrastului scăzute. Camerele și dronele care vă permit să fotografiați jurnalul vor avea un material care arată „plat” din cameră și aici intră în uz LUT-urile tehnice.
De asemenea, puteți regla manual luminanța, contrastul, saturația și nuanța înregistrărilor pentru a normaliza videoclipul. LUT-urile tehnice pur și simplu automatizează acest proces.
Producator/Marcă | Nume | Setări |
DJI | D-Log | Camera settings > Color |
Sony | S-Log (S-Log 2/S-Log 3) | Camera Settings > Color/WB/Img Processing > Picture Profile/Creative Style |
Canon | C-Log | Camera Settings > Picture Style |
Panasonic | V-Log | Settings > Photo Style |
Fujifilm | F-Log | Movie Settings > Film Simulation Mode |
Nikon | N-Log | Settings > Picture Control |
Red | Redlog | Settings > Color space/Gamma Space |
Arri | Log C | Settings > Color space/Gamma Space |
6.2 LUT-uri Creative
În timp ce LUT-urile tehnice vă aduc filmările în culoarea normală a ceea ce vedem cu ochii noștri în natură, un LUT creativ nu este corect sau greșit. Îți oferă aspectul pe care ți-l dorești, pentru a transmite o anumită dispoziție sau senzație a filmării tale. Asta fac coloriștii în gradarea creativă a culorilor, iar LUT-urile creative doar automatizează acest proces. Dacă vedeți un aspect cinematografic fantastic și doriți să îl aplicați în materialul dvs., puteți aplica LUT-urile din acel videoclip la propria dvs. lucrare.
Software Gratuit de Gradare a Culorilor Pentru Începători
După cum se poate vedea din partea anterioară, există multe instrumente complicate pentru o lucrare profesională. Este nevoie de ani de pregătire și de muncă pe teren pentru ca un colorist să ajungă în top.
Pentru utilizatorii generali care au nevoie să-și îmbunătățească filmările și să realizeze videoclipuri cinematografice, VideoProc Vlogger este o alegere bună. Este un editor video simplu, cu panou de gradare a culorilor suficient de puternic pentru a face față vlog-urilor și filmărilor de zi cu zi.
VideoProc Vlogger – Editor Video Gratuit Pentru Gradarea Culorilor Pentru Începători
- Stoc filtre de culoare pentru toate tipurile de filmări și imagini
- Adăugați LUT-uri personalizate din resurse online, ajustări în timp real
- Reglați temperatura, contrastul, nuanța, saturația etc.
- HSL secundar pentru a selecta o nuanță și a-i schimba culoarea, saturația, luminanța
Utilizați Filtre de Culoare Pentru Călătorii, Stil de Viață, Noapte, Videoclipuri/Imagini Portret
Importați LUT-uri Personalizate și Faceți Ajustări
Reglați Contrastul, Saturația, Nuanța și Alți Parametri
Partea 5. Exemple de Corecțiea Culorilor vs Gradarea Culorilor
Cazul 1: Roșu + Verde + Albastru = Alb
Spre deosebire de culorile reflectate în ochii noștri în natură, culorile de pe monitoare și ecrane intră direct în ochii noștri. Televizoarele și ecranele folosesc roșu, verde și albastru (RGB) ca culori primare, amestecarea diferitelor valori ale fiecăruia va crea mai multe culori. Când amestecați o cantitate de roșu, verde și albastru, obțineți lumină neagră, gri sau albă. Când amestecați toate cele trei culori, obțineți lumină albă pură.
Cum se aplică în corecția de culoare?
Să aruncăm o privire la farul de mai jos. Care este culoarea peretelui său? Ai putea spune că este alb. Da, este alb în realitate, dar scope RGB ne spune că există mai multă lumină roșie și verde decât lumina albastră. Puteți valida acest lucru folosind o pipetă și, într-adevăr, culoarea are un ton portocaliu pal, rezultat al amestecării roșului cu verdele.
Acum că vrem ca peretele să fie alb, ar trebui să existe un amestec de lumină roșie, verde și albastră. Acolo, operația este de a crește mai mult albastru și de a adăuga puțin verde, astfel încât să se suprapună cu roșu și să devină culoarea albă. Puteți utiliza instrumentul rapid de balans de alb, puteți trage glisoarele în roțile de culoare sau puteți utiliza instrumentul curbă.
Cazul 2: Orange și Teal Look
Culorile de pe părțile opuse ale roții de culoare sunt culori complementare, care formează un contract puternic unul împotriva celuilalt. Îl iubesc sau îl urăsc, aspectul portocaliu și teal a fost destul de popular în filmele de succes de la Hollywood. Este atrăgător pentru că există un contrast de culoare între portocaliu și nuanța ceaiului.
Cum se aplică în gradarea culorilor?
Practica a devenit un clișeu de a împinge portocaliul și galbenul în zonele evidențiate și de a adăuga o nuanță de albastru în umbre. Culoarea gălbuie și culoarea ei analogă au o valoare de luminanță mai mare decât culorile albastru și teal. Prin urmare, dacă doriți să afectați culoarea portocalie, aveți de-a face cu lumini, albastru și umbre. Acum știi cum să-ți rotești roata de culori pentru a obține aspectul dorit.